Ce v-aş ruga foarte frumos

În primul rând, pentru cei care vor să afle cine sunt şi cam care-i faza cu mine, daţi un click pe "Lex. şi nimic mai mult". Apoi, v-aş ruga să îmi lăsaţi feedback. Fie pozitiv sau negativ. Nu mă deranjază criticile. Vreau să ştiu ce am făcut bine, ce am făcut rău, unde trebuie să mai lucrez, ce aţi vrea să vedeţi de la mine, de-astea.
În rest, tot ce pot să zic e...
Enjoy!

vineri, 14 ianuarie 2011

Praf, dar nu fără speranţă

Examen luni. Mama ţipă la mine să iau nota maximă, că nu trebuie să mă mulţumesc cu A, că trebuie să iau A*, că dacă iau A* la toate examenele, intru direct la facultate după şaişpe ani, nu mă mai duc la colegiu, în fine.
Ne certăm pentru că s-a trezit tocmai vineri după-masa să ţipe la mine că nu am învăţat nimic, că am examen luni şi că mâine s-ar putea să fim plecaţi de-acasă. Eu ţip la ea că tot ce ştie să îmi zică e "învaţă, învaţă, învaţă" şi "ia nota maximă", că s-a trezit vineri şi sunt obosită după o săptămână de şcoală în care m-am trezit zilnic la 6:45, după două din zilele astea în care am plecat din şcoala aia la patru, tot eu sunt aia care nu ştie să se menajeze şi să-şi organizeze timpul când ea a decis să plecăm mâine de-acasă fără să mă întrebe şi total ştiind că am examen şi aşa mai departe.
Apoi, a urmat un moment care chiar mi-a pus capac. Merg sus, vorbim nişte chestii, prietenul ei în cameră, ea îmi  zice că vrea să vadă că vreau şi eu să iau maxim. Eu îi trântesc un "bine, vreau" şi se trezeşte al ei zicându-mi că era mai frumos să fi zis ca mama şi să fi făcut ca mine. Iar ăsta e locul în care mie mi s-a oprit logica. Cine e el ca să îmi facă mie educaţie? Nu pricep. Ce e el pentru mine? Rămân puţin panou şi plec.
Vin jos, stau ce stau, vine mama şi avem o discuţie mai normală. Îi zic că m-a enervat şi că am să o fac de gura ei, dar că, dacă iau nota maximă şi o prind că îmi zice "vezi, asta vroiam", fac scandal. Pentru că nu aştept să îmi zică că asta vroia. Ştiam deja ce vroia. Aştept să îmi arate că măcar apreciază faptul că mi-am irosit weekend-ul învăţând. Am ajuns la a mă enerva aşa într-un hal încât îmi bag picioarele în tot şi toate şi o să o fac. În mod oficial, nu există nimic mai jos de A* în examene. Şi în mod oficial, am o nouă ambiţie. Şi toată lumea ştie că, atunci când am o ambiţie sau un vis, lupt pentru el până când pic din picioare. Nu renunţ orice-ar fi. Iar dacă pic din picioare, stau puţin să mă odihnesc şi mă ridic.
Şi poate mama are dreptate. Poate la sfârşit am să-i mulţumesc. Poate aşa o să plec mai devreme din ţara asta. Mai devreme cu doi ani.
Ce să vrei mai mult de la viaţă?

2 comentarii:

  1. Doar nu mergi la facultate in Romania O.o

    Dar ma bucur ca te-ai decis sa iei nota maxima. Asta doar bine poate sa-ti faca, nu? Si chiar te incurajez sa-i faci scandal daca zice doar "vezi, asta vroiam" =))

    RăspundețiȘtergere
  2. si mie imi zice la fel si nu prea o ascult :))...ce eu sunt prost sa o ascult pe ea cand imi zice sa invat totul la perfectie?Asta ar insemna sa o iau razna.Luni,marti,miercuri am test la cate o materie...ce-i drept la materii usoare,dar eu tot n-am invatat nimic...ma bazez pe cunostinte si pe faptul ca am o colega despteapta :D

    RăspundețiȘtergere